Ziet er goed uit, er zijn alleen wel wat kleine dingetjes waar je op moet letten.
Onderandere mis ik de anatomie een beetje, hier kan ik heel lang en diep op ingaan, maar dat ga ik niet doen. Anatomie houdt voornamelijk in: oefenen, oefenen en nog meer oefenen en ook bestuderen.
Als je gaat inkleuren met potlood, let dan wel dat je de strepen gaat zien. Dus als je eerst van links naar rechts inkleurd om vervolgens van boven naar beneden te kleuren, ga je dit heel erg zien en wordt het minder mooi. Probeer altijd 1 richting op te kleuren, dus OF van links naar rechts OF van boven naar beneden als je in hetzelfde vlak met dezelfde kleur zit.
Als je wil dat je potlood kleur het papier beter dekt ( Dus dat je echt geen wit meer ziet), ga dan niet zitten 'krassen' maar maak met je potlood kleine rondjes over elkaar heen. (Deze techniek wordt echt mega veel gebruikt en werkt ook nog eens fijn.) Hierdoor krijg je eigenlijk gelijk een laag of 2,3 over elkaar.
En je hoeft niet perse alleen maar rechte lijnen te zetten wanneer je kleurt, je mag ook prima met de vorm mee. Bijvoorbeeld bij het haar, daar mag je best wel laten zien hoe het valt, dus vanaf de scheiding naar boven, een kwart boog naar beneden en dan recht naar beneden, als dat is hoe het haar valt. Dan krijg je al gelijk wat meer dynamiek in je tekening.