CatwalkChaos' art
-
CatwalkChaos' art
Door mysterycookie op 06-07-2011 - 08:11
Oooh. leuk. dat meisje ken ik (christopher hart boek toch?)
Ik snap alleen niet waarom je het gelijk al op de computer wil kunnen.
Ik zou zeggen, probeer eerst alles maar gewoon op papier en als je bijv. een tekentablet hebt of zoiets het op de computer pas gaan inkleuren.je hebt hier wel een punt. het is misschien beter om eerst de anatomie goed te kennen vooraleer je gaat kloten met programmas. maar uit ervaring spreek ik als ik zeg dat je sneller iets leert als je er interesse in hebt. en als je nou meer interesse hebt in inkleuren dan so be it
ik bedoel, dan komt het maar dat de proporties van het lichaam niet helemaal kloppen, maar je kan dan wel supergoed inkleuren. natuurlijk, ik ontken niet dat goede kennis van anatomie handig is maar zeker niet noodzakelijk om te kunnen tekenen. en verder nog, anatomie leer je echt wel door te kijken en vormen te begrijpen! ik zou gewoon gaan leren wat jij interessant vind en denkt makkelijk en snel te begrijpen. aangezien we (nu dan nog) tekenen voor de lol doen moeten we toch doen waar we zin in hebben! zo dat was dus mijn lange rant.. over wat ik er van vind
veel plezier allemaal nog met tekenen en @ bambi: ik haat je niet hoor 
http://resourxed.deviantart.com/ << -
CatwalkChaos' art
Door Lein op 06-07-2011 - 11:34
Natuurlijk is het niet erg om dingen in te kleuren maar daar zou ik in eerste instantie de focus niet op leggen. Tuurlijk is inkleuren leuk, maar je moet dan wel iets hebben om in te kleuren toch? Ik zag dat je veel tekeningen in eerste instantie op papier hebt getekend en later pas op de pc bent gaan inkleuren dus snap niet helemaal hoe het zit met meteen alles op de computer willen doen :S.
Zelf kleur ik liever traditioneel en ben ik pas veel later met de pc begonnen omdat dat toch veel lastiger is en je, bij mij dan, minder snel een goed inzicht krijgt in kleurtechnieken en tonen enzo. Doen wat je leuk vind is idd ook belangrijk, haha tja waarom tekenen we anders ook. Maar vind wel dat een goede basis echt belangrijk is
.Zelf ben ik trouwens ook ooit begonnen met natekenen uit die boeken
. Maar toen hadden we nog geen tekenprogramma's op de pc XD. Maar zou lekker blijven doen wat je nu doet hoor! Je tekeningen zien er al leuk uit
.
Geniet van elke dag. -
CatwalkChaos' art
Door CatwalkChaos op 06-07-2011 - 13:09
Laat ik het kort houden en gewoon zeggen dat ik ongelofelijk amateuristisch ben op vlak van tekenen en inkleuren en er echt niks van bak (:
www.onerevolution.deviantart.com -
CatwalkChaos' art
Door CatwalkChaos op 18-07-2011 - 19:18

Een probeerseltje (zelf verzonnen).
De 'tijger' is nog niet af, ik weet ook nog niet of ik het ga afmaken.
Laatste wijziging op: 18-07-2011 - 19:19
CatwalkChaos' art
Door Nat-chan op 21-07-2011 - 19:32
Dit is zeker alvast een goed begin. Als je goed wilt worden in tekenen, is het handig om eerst zoals de anderen al zeiden eerst met gewoon potlood met gum te beginnen. De meeste mensen willen willen in het begin al van alles goed kunnen, maar dat is lastig omdat je focus moet verdelen. Maak ook even een lijstje wat je precies wilt leren. Zet de belangrijkste op de eerste plaats. Concentreer op de eerste paar dingen. Oefen daar heel veel op. Post het hier en vraag dan om advies/critiek op de punten waarvoor je de tekening hebt gemaakt. bv oefenen met armen overelkaar ofzo.
succes ^^
-
CatwalkChaos' art
Door CatwalkChaos op 21-07-2011 - 22:20
Dankje
Dit was ook eerst met potlood getekend (:
Ik dacht dat alles wel goed zat en ben met pen beginnen omlijnen.
Achteraf gezien zit er heel veel nog niet goed.
De schoenen kloppen niet, er is iets mis met de benen, ook de armen zijn helemaal verkeerd, ...
CatwalkChaos' art
Door CatwalkChaos op 03-01-2012 - 18:58
Ik had gehoopt hier tekeningen te kunnen posten waar duidelijk verbetering op te zien was.
Jammer genoeg heb ik dat niet waar kunnen maken na een lange afwezigheid.
Heb het tekenen verleerd. Wat ik zelf enorm jammer vind.
Ik had ook gehoopt deze 2 weken vakantie wat tijd te vinden om terug te gaan tekenen, is er niet van gekomen.
Misschien toch ergens nog tijd maken/vinden.
CatwalkChaos' art
Door Lein op 04-01-2012 - 10:27
Idd een goed begin, volgens mij wordt het wel een leuke tekening. Ik zou er niet vanuit gaan dat je helemaal niet gegroeit bent in het tekenen, maar om echt duidelijke verbetering te zien heb je gewoon veel tijd nodig en bij de een gaat dat soms wat sneller bij de ander. Hangt er ook net vanaf hoe vaak je tekend en in hoe verre je ook echt oefeningen maakt. Ik ben er af en toe ook een tijdje tussenuit geweest en toen moest ik het ook weer oppakken, dat is heel normaal denk ik
. Daarnaast, je vakantie is nog niet helemaal voor bij of wel? Bij mij in ieder geval niet
en anders kun je altijd in je schrift een keer schetsen als je je verveeld op school, daardoor kan ik nu ook veel beter tekenen, in de tijden dat ik niet echt veel tekeningen maakte oefende ik op die manier en dan houd je je niveau nog wel instand
.
Geniet van elke dag. -
CatwalkChaos' art
Door Minsachan op 07-01-2012 - 20:31
Tekenen verleren? Neen, dat kan toch niet hoop ik?! D:
Trouwens, als je bang bent om je tekeningen te verpesten maar het toch eens traditioneel wilt gaan doen kan je misschien iets van een lichtbak aanschaffen. Zo kan je je schets overtrekken en nog eens goed alle foutjes eruit vissen. Als je liever geen geld wilt uitgeven aan zoiets kan je altijd nog de goedkopere variant plak-je-tekening-aan-het-raam-vast methode gebruiken. Doe ik zelf ook regelmatig. Ook omdat ik erg donker schets en nogal hard op mijn potlood druk zodat gummen een ramp wordt. Krijg je van die vieze lijnen weet je wel?
Ennuhh, niet gaan lopen zeggen dat je er niets van bakt hoor! Mijn eerste tekeningen wil je echt niet zien, dan gaan je ogen spontaan bloeden daar ben je dus niet bij vergeleken hoor! (: Volgens mij heb je het heus wel in je zitten, gewoon oefenen en oefenen zoals vele al hebben gezegd.
A drawing a day keeps an artblock away -
CatwalkChaos' art
Door CatwalkChaos op 03-02-2012 - 20:06
Poging tot tekenen + inkleuren.
Sorry voor de slechte kwaliteit --> Webcam.
& ja het komt uit CH boek ^^
www.onerevolution.deviantart.com
Reclame:

off-line